انواع کفپوش اپوکسی

نوشته: ساناز کمالی
7/18/2023 3:18:10 PM
بروز شده در:4/7/2024 9:30:24 AM
معرفی انواع کفپوش اپوکسی و محل استفاده

بعد از اینکه تصمیم نهایی خود را برای انتخاب کفپوش اپوکسی گرفتیم مرحله بعد انتخاب نوع کفپوش اپوکسی است که باتوجه به نوع کاربری و محیط استفاده انتخاب می شود زیرا کفپوش اپوکسی  انواع مختلفی را دارد که با برخی افزودنی ها به مواد تشکیل دهنده اصلی آن به کفپوش اپوکسی با خواص مختلف می رسند که برای محیط های متفاوت با کارایی متفاوت استفاده می شود. برای مثال کفپوش اپوکسی بیمارستان و کفپوش اپوکسی صنعتی هر کدام دارای مزیت های متفاوتی هستند  در این مطلب به شما اطلاعاتی درباره انواع کفپوش های اپوکسی می دهیم تا اطلاعات بیشتر و جامع تری در هنگام خرید کفپوش اپوکسی داشته باشید.

کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی انواع کفپوش اپوکسی اجرای کفپوش اپوکسی کفپوش اپوکسی صنعتی

کفپوش های اپوکسی با خواص های گوناگونی مانند دوام وپاکیزگی که دارا می باشند امروزه کاربرد گسترده ای در پوشش کف ساختمان های مسکونی و تجاری پیدا کرده اند که این کفپوش ها سطحی بدون درز وشیار را برای ما ایجاد می کنند و از واکنش شیمیایی دو ماده به نام های رزین اپوکساید و پلی آمین ساخته می شوند.

انواع کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی دارای انواع مختلفی هستند که برای کاربردهای گوناگون استفاده می شوند. درادامه انواع اپوکسی را نام برده و به صورت خلاصه به شرح آنها می پردازیم.

کفپوش اپوکسی صنعتی

کفپوش اپوکسی صنعتی برای محیط های صنعتی بدلیل مقاومت بالا در برابر ماشین آلات و ابزار آلت سنگین گزینه ایده آلی محسوب می شود. این نوع کفپوش بدلیل مقاومت و دوام بالایی که دارا می باشد در همه ی محیط های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد که با استفاده از این نوع کفپوش در محیط های صنعتی هزینه تعمییر و نگهداری را به مراتب پایین خواهیم آورد این نوع کفپوش دربرابر مواد شیمیایی مقاوم بوده و  گردو غبار و کثیفی را به راحتی می توان از روی آن پاک کرد از این نوع کفپوش در آشیانه های هواپیما کارخانجات و اماکن صنعتی اسفاده می شود.

کفپوش اپوکسی بیمارستان

کفپوش اپوکسی بیمارستان که مخصوص استفاده در بیمارستان ها طراحی شده است مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی همینطور اسید ها و باز ها را دارد و یکی از ویژگی های مهم آن خاصیت ضد لغزش بودن آن می باشد که سبب می شود از سر خوردن و از آسیب های ناشی از  افتادن جلوگیری شود و ایمنی را برای کادر بیمارستان ها ومریضان فراهم می کند وقابلیت تزئینی بودن آن سبب می شود که به بیمار روحیه داده شود و فضای بیمارستان را به فضایی بهتر و دلپذیر تر تبدیل کند و همینطور پاکیزگی آسان آن از مزیت های دیگر این نوع کفپوش است که با دستمالی نمناک به راحتی می توان این کفپوش را تمیز کرد و سطح یکپارچه و بدون درز و شیار کفپوش اپوکسی بیمارستان از  تجمع آلودگی و کثیفی جلو گیری می کند و محیط بهداشتی را برای بیمارستان به ارمغان می آورد.

کفپوش آنتی استاتیک

کفپوش آنتی استاتیک که به کفپوش ضد جرقه نیز معروف است این نوع کفپوش در  محیط هایی که به الکتریسیته ساکن حساس هستند استفاده می شود تا از تخلیه ناگهانی بار الکتریکی جلوگیری شود و با استفاده ازاین نوع کفپوش در مکان هایی که دستگاه حساس به الکتریسیته ساکن وجود دارد مانند اتاق عمل ها ، می توان حدود زیادی از خسارت به این دستگاه ها جلوگیری شود به مکان های مورد استفاده از این کفپوش  میتوان به اتاق های سرور و مکان های حساس به جرقه نیز اشاره کرد تا از آسیب های جدی و خسارت جلوگیری شود.

کفپوش اپوکسی پارکینگ

کفپوش اپوکسی پارکینگ در پارکینگ ها کاربرد گسترده ای دارند این نوع کفپوش به علت مزایایی مانند خط کشی و ضد گرد وغبار بودن و بادوام بودن درمقابل تایرهای خودرو  یک جزء اصلی در پارکینگ ها محسوب می شود. کفپوش اپوکسی پارکینگ به دلیل یکپارچگی و نداشتن درزو شیار موجب بلند شدن گرد و خاک در محیط پارکینگ نمی شود و با یک تی مرطوب به راحتی از رد تایر پاکیزه می شود و با اضافه کردن افزودنی به مواد اولیه اپوکسی از لیز خوردن ماشین ها جلوگیری می شود.

کفپوش دکوراتیو

کفپوش دکوراتیو که به کفپوش تزئینی نیز معروف است انتخاب بسیاری از افراد خوش ذوق است که در طرح های دو بعدی و سه بعدی ایجاد می شود و روحی تازه به محیط میدهد و زیبایی و دلپذیری را برای ما به ارمغان می آورد این نوع کفپوش به دلیل بادوام بودن و پاکیزگی آسان و مقاومت در برابر مواد شیمیایی در بسیاری از اماکن مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مطلب به انواع کفپوش اپوکسی اشاره کردیم تا انتخاب درستی را با توجه به کاربری و نوع استفاده خود داشته باشید که بعد از اجرا با مشکلی جدی مواجعه نشوید برای مطالعه مقالات دیگر به وب سایت ما مراجعه کنید.

کفپوش اپوکسی
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان
بیشتر بخوانید

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

یک دیدگاه بنویسید