رنگ اپوکسی چیست؟ مزیا و معایب رنگ اپوکسی و کاربرد آن کدام اند؟ - اپوکسی لون

نوشته: ساناز کمالی
7/18/2023 3:18:10 PM
بروز شده در:4/7/2024 9:30:24 AM
رنگ اپوکسی

رنگ اپوکسی که از ترکیب رزین اپوکساید با هاردنر تشکیل می شود کاربرد بسیار گسترده ای  دارد که یکی از بادوام ترین و سخت ترین  مواد رنگی می باشد که مقاومت بی نظری در برابر سایش و ضربه را دارد که می توان در ضخامت های گوناگون رنگ اپوکسی را اجرا و پیاده سازی نمود و رنگ اپوکسی که از دو جزء رزین اپوکسی و پلی امین تشکیل شده است می توان آن را در رنگ های گوناگون و دلخواه برای کف ساختمان استفاده کرد اما فقط باید به این توجه کرد که رنگ اپوکسی، خاصیت اینکه در مقابل نور خورشد دوام بیارد را ندارد و باید روی آن یک لایه کلیر پلی یورتان اجرا کرد. در این مطلب برای  مخاطبان و خریدران به صورت واضح  اما خلاصه رنگ اپوکسی را شرح می دهیم تا مخاطب این مقاله سوالی درباره این موضوع در ذهنش نماند و بتواند  اطلاعات مفیدی را درباره این محصول بخواند که با دید بازدتر و بهتر با رنگ اپوکسی آشنا شود و آن را خریداری کند در ادامه مقاله با ما همراه باشید زیرا هدف این مقاله مخاطب محور بوده  و  می تواند برای شما که می خواهید اطلاعات مفیدی درباره رنگ اپوکسی داشته باشید مفید باشد.

رنگ اپوکسی

رنگ اپوکسی که دارای دوام و مقاوم بالایی بوده و انعطاف پذیری نسبتا خوبی نیز دارد کاربرد های گسترده ای دارد و می توان آن را مستقیما در سطح مورد نظر ایجاد، و کف را در مقابل سرما، گرما و مواد شیمیایی محافظت کرد.یکی از عمده تفاوت های رنگ اپوکسی با رنگ معمولی این است که رنگ اپوکسی در سطح های پر تردد مقاومت چشمگیری را ایجاد می کند و چسبندگی لازم و مناسب را به بتن دارد  و می تواند به خوبی به بتن بچسبد و مشکلی را ایجاد نکند اما رنگ های معمولی در سطحی که پیاده سازی می شود بد از مدت کوتاه که ترافیک جمعیت روی آنها تاثیر منفی گذاشت، پوسته پوسته می شود و مقاومت مناسبی را ندارد و رنگ اپوکسی را می توان  پوشش کفی در نظر گرفت که می توان در جاهایی که  مقاومت کف در برابر شرایط جوی، خراش، سایش، مواد شیمیایی و رطوبت مهم است اجرا و پیاده سازی کرد.

 

مزایای رنگ اپوکسی

رنگ اپوکسی را که می توان برای پوشش انواع سطوح مانند بتنی،چوبی،فلزی اجرا و پیاده سازی کرد. دارای مزایای گوناگونی می باشد مانند جلوگیری نفوذ آب به سطح زیرسازی، قابلیت شستشوی آسان بعد از پیاده سازی، استفاده به عنوان کفپوش صنعتی، دارای خاصیت انعطاف پذیری و در ادامه به طور خلاصه به شرح انواع مزایای رنگ اپوکسی خواهیم پرداخت.

  • نصب و اجرای آسان و سریع
  • بادوام و مقاومت بالا
  • شستشو و تمیز کردن آسان
  • مقاوم در برابر ترافیک های جمعیتی و سنگین
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی و لکه
  • ایجاد پوششی یکدست بدون درز شیار
  • قابلیت اضافه کردن مواد ضد لغزشی به ترکیبات رنگ اپوکسی
  • تعمیر و نگهداری کم
  • دارای قیمت مقرون به صرفه
  • مراقبت بهتر و اصولی تر از بتن برای تعمیر و نگهداری کم تر بتن
  • ایجاد سطحی براق برای بازتاب خوب نور برای روشنایی بهتر محیط

در این قسمت به برخی از مزایای رنگ اپوکسی اشاره داشتیم تا اینکه شما هرچه بهتر با این محصول آشنایت کامل را پیدا کنید برای دریافت اطلاعات بیشتر و روش پیاده سازی و هزینه پیاده سازی می توانید به سایت اپوکسی لون مراجعه کنید و با کارشناسان ما برای راهنمایی بیشتر ارتباط برقرار کنید.

رنگ اپوکسی اجرای رنگ اپوکسی خرید رنگ اپوکسی جدید ترین رنگ اپوکسی

قیمت رنگ اپوکسی

قیمت و هزینه رنگ اپوکسی به عوامل گوناگونی بستگی دارد عواملی مانند برند ، فام رنگ ،کد رنگ، وزن، موارد مصرف و ... شما می توانید برای اطلاع از هزینه دقیق با کارشناسان ما تماس بگیرید و از هزینه دقیق مطلع شوید.

 

موارد استفاده از رنگ اپوکسی

 رنگ اپوکسی در موارد و اماکن گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد که به طور خلاصه در این قسمت به آنها پراخته می شود.

  1. استفاده در اماکن تجاری به دلیل دوام و چسبندگی بالا و مقاومت در برابر ترافیک جمعیت
  2. استفاده به عنوان پوشش انواع سطوح
  3. کامپوزیت
  4. استفاده برای محیط های صنعتی بدلیل مقاومت بالا در برابر ابزارآلات و ماشین آلات سنگین
  5. استفاده بر روی سطوح چوب،بتن،سیمان و فلز
  6. پارکینگ
  7. کارخانجات
  8. و حتی مناسب برای استفاده در صنایع نفت،گاز و پتروشیمی ها
  9. آزمایشگاه ها

و همینطور موارد دیگر که در این قسمت به گزینه های متعددی اشاره داشتیم.

 

جمع بندی

در این مقاله به کاربرد ها و مزایای رنگ اپوکسی اشاره شد تا بتوانیم شما را بهترین شکل ممکن راهنمایی کنیم و همانطور که مورد بررسی قرار دادیم رنگ اپوکسی به دلیل مقاومت بالا خاصیت های گوناگونی از جمله پیاده سازی آسان، قابلیت شستشو، مقرون به صرفه و بادوام بودن دارای محبوبت زیادی بین خریداران می باشد. برای مطالعه مقالات بیشتر به سایت اپوکسی لون مراجعه فرمایید.

کفپوش اپوکسی
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان
بیشتر بخوانید

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

یک دیدگاه بنویسید