بتن ضد سایش (پودر ضد سایش بتن) چیست؟ - اپوکسی لون

نوشته: ساناز کمالی
7/18/2023 3:18:10 PM
بروز شده در:4/7/2024 9:30:24 AM
بتن ضد سایش (پودر ضد سایش بتن) چیست؟

یکی از عواملی که همیشه سطح بتن را تخریب کرده و موجب تخریب آن می شود سایش می باشد که این سایش می تواند بر اثر عوامل گوناگونی مانند فشار های فیزیکی روی سطح بتن، رفت و آمد ماشین آلات سنگین و ترافیک تردد انسان ها باشد. که برای مقاوم سازی کف برای رفع این مشکل از پودر سخت کننده بتن استفاده می کنند. بتن ضد سایش همانطور که از نامش پیداست مقاومت خوبی را در بتن برابر سایش و ضربه ناشی از اجسام فیزیکی به وجود می آورد و همینطور می تواند بتن را در برابر آسیب های شیمیایی مقاوم کند که همینطور بتن ضد سایش طول عمر مفید سازه ها را افزایش می دهد و احتمال هرگونه خرابی را در سازه کاهش داده و آسیب دیدگی را به حداقل می رساند که همینطور برای جلوگیری از ترک خوردگی بتن از پودر سخت کننده بتن استفاده می شود. این سیستم مقاومت فیزیکی و شیمیایی خوبی را در بتن به وجود می آورد و دوام آن را در برابر تعداد دفعات ضربه و سایدگی بیشتر خواهد کرد. که بیشتر توصیه می شود از بتن ضد سایش، در مرحله آماده سازی زیرسازی کف کفپوش اپوکسی و پلی یورتان استفاده شود. در این مقاله سعی شده اطلاعات مفید و کاملی درباره بتن ضد سایش به مخاطب داده شود که سوالی در ذهن مخاطب با شنیدن بتن ضد سایش نماند.

ویژگی بتن ضد سایش

پودر سخت کننده بتن که روی سطح های بتنی اجرا می شود که سطحی متراکم، سخت و مقاوم را در برابر آسیب های  فیزیکی و شیمیایی ایجاد می کند در بسیاری از مراکز صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد که در این قسمت به صورت خلاصه به برخی از ویژگی های بتن ضد سایش اشاره خواهیم داشت.

  • مقاوم در برابر سایش: بتن ضد سایش سطحی مقاوم را در برابر سایش برای ما به وجود خواهد آورد که بر اثر تردد بارهای سنگین و ترافیک انسانی به مرور زمان ساییده نشود.
  • مقاوم در برابر ضربه: این محصول بتن را در برابر ضربه و تعداد دفعات ضربه مقاوم خواهد کرد و دیگر نگرانی های ما را راجب به تخریب کف توسط ضربه رفع خواهد کرد.
  • مقرون به صرفه: یکی دیگر از مزیت های بتن ضد سایش این می باشد که مقرون به صرفه بوده و هزینه های هنگفتی را نخواهید پرداخت و به آسانی قابل پیاده سازی می باشد.
  • ضد لغزش: ایجاد سطحی ضد لغزش که از خسارات ناشی از لیز خوردن جلوگیری خواهد کرد و سطحی یکدست و غیر لغزنده را برای ما به ارمغان خواهد آورد.
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی: با بتن ضد سایش ما سطحی مقاوم در برابر مواد شیمیایی، اسیدی و باز خواهیم داشت که خودش یک مزیت بزرگ برای این محصول محسوب می  شود.
  • امکان اجرا در رنگ ها متفاوت:بتن ضد سایش این امکان را به خریدار خواهد داد که با توجه به کاربری سطح خود بتواند در رنگ های متفاوت این محصول را پیاده سازی کند.
  • قابلیت نظافت آسان: بتن ضد سایش قابلیت نظافت و شستشوی آسان را دارد که محیط شما می تواند به آسانی به سطحی پاکیزه تبدیل شود.
  • چسبندگی به بتن:پودر سخت کننده بتن قابلیت چسبندگی و پیوستگی بسیار خوبی را به بتن دارا می باشد.

کاربرد پودر ضد سایش بتن

پودر ضد سایش بتن  بتن ضد سایش اجرای بتن ضد سایش

از این پودر بیشتر در جاهایی استفاده می شود که سطح بتن با بیرون تماس مستقیم برقرار می کند به دلیل اینکه در این سازه ها بتن بیشتر در معرض تخریب و سایش قرار می گیرد که با این کار از آسیب های شیمیایی و فیزیکی روی سطح بتن جلوگیری می شود بنابراین از این بتن ضد سایش در اماکنی که بیشتر در معرض آسیب های محیطی و سایش قرار دارند مانند

  1. کف سالن ها وکارخانه جات صنعتی
  2. پارکینگ ها
  3. تعمیرگاه ها و کارواش ها
  4. انبار های صنعتی و آشیانه های هواپیماها
  5. زیر سازی اپوکسی و پلی یورتان در انواع اماکن تجاری و مسکونی

استفاده می شود.

روش اجرای بتن ضد سایش

پس از پیاده سازی بتن وقتی بتن در حالت نیمه خشک قرار گرفت پودر سخت کننده بتن را  به بتن اضافه می کنیم و سپس با ماله پروانه ای سطحی صاف،یکدست و صیغلی را ایجاد کرده که عملیات پرداخت ادامه خواهد داشت تا به سطح مدنظر دست پیدا کنیم که پس از اتمام ماله کشی در مرحله آخر به به عمل آوردن بتن با اسپری نمودن آب می پردازیم.

جمع بندی

در این مقاله به خواص کاربرد و روش اجرای بتن ضد سایش پرداختیم که برای آشنایی شما  با این محصول کمک مضاعفی می کند.که اپوکسی لون یکی از مجریان بتن ضد سایش با استفاده از کادر مجرب و با تجربه می باشد. برای مطالعه مقالات بیشتر به سایت اپوکسی لون مراجعه کنید .

کفپوش اپوکسی
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان
بیشتر بخوانید

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

یک دیدگاه بنویسید