کفپوش اپوکسی سه بعدی چیست؟

نوشته: ساناز کمالی
7/18/2023 3:18:10 PM
بروز شده در:4/7/2024 9:30:24 AM
کفپوش اپوکسی سه بعدی

امروزه استفاده از روش‌هایی مانند استفاده از کفپوش اپوکسی سه بعدی جهت زیباسازی اماکن افزایش یافته است. این کفپوش‌ها به عنوان جایگزین انواع قدیمی مانند قیر، آسفالت، سرامیک و غیره به وجود آمده‌اند و توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای در بین اقشار مختلف جامعه بیابند. از این رو، کفپوش اپوکسی در بسیاری از اماکن مانند منازل، مهدکودک‌ها، سالن اجتماعات، هتل‌ها و غیره مورد استفاده قرار گرفته است.

کفپوش‌های اپوکسی سه بعدی یکی از انواع کفپوش‌های اپوکسی دکوراتیو هستند که علاوه بر کیفیت بالا دارای تصاویر سه بعدی هستند. این نوع کفپوش‌ها به دلیل ایجاد تصاویر بعددار جلوه بصری زیبایی می‌آفرینند و می‌توانند به عنوان یک لایه محافظتی عالی از کف ساختمان‌های شما نگهداری کنند. افراد با سلایق و علایق مختلف طرفدار این نوع کفپوش هستند، بنابراین این نوع کفپوش را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف مشاهده می‌کنید تا بتوانند با سلایق افراد گوناگونی مطابقت داشته باشند.

مواد لازم برای نصب

به دلیل سه بعدی بودن کفپوش اپوکسی، نحوه نصب و اجرای این محصول باید با دقت و با تجهیزات کامل انجام گیرد. در ادامه تجهیزات لازم برای نصب کفپوش را معرفی می‌کنیم.

  • پرایمر اپوکسی
  • ماستیک اپوکسی
  • کفپوش‌های اپوکسی
  • نقاشی‌ و طرح سه بعدی
  • لاک شفاف‌کننده طرح

کفپوش دکوراتیو کفپوش تزئینی کفپوش سه بعدی  کفپوش اپوکسی تزئینی

مراحل و نحوه نصب

کفپوش‌های اپوکسی باید دقیق و اصولی نصب شوند تا از بروز مشکلات آتی جلوگیری شود، برای آشنایی با مراحل نصب موارد زیر را به صورت گام به گام طی کنید.

گام اول: خشک کردن سطح کار

شما باید پیش از مرحله نصب و اجرای اپوکسی، سطح زمین را شسته و کاملا خشک کنید. وجود هرگونه رطوبت، آلودگی، بخار و غیره باعث ایجاد مشکل می‌شود و مانع چسبندگی کامل اپوکسی به سطح کار می‌شود. در این مواقع می‌توانید برای اندازه گیری میزان رطوبت سطح زمین از دستگاه‌های رطوبت سنج نیز استفاده کنید.

گام دوم: آماده سازی سطح کار

برخلاف تصور عام، اپوکسی بر روی سطوح صیقلی چسبندگی خوبی ندارد، از این رو قبل از کار ماله زنی انجام می‌شود تا از میزان صیقلی بودن زمین کاسته شود. همچنین در برخی از مواقع سطح زیرین دارای شکاف‌ها و حفره‌هایی است که باید پیش از اجرا و نصب اپوکسی برطرف شوند.

گام سوم: پاک کردن رنگ

رنگ‌های اضافی موجود بر روی سطح کار را با دقت پاک کنید، این مرحله بعد از اجرای اپوکسی کاری دشوار و زمان‌گیر خواهد بود. همچنین در این زمان از تراز بودن سطح کار نیز اطمینان حاصل نمایید، در صورت غیریکنواخت بودن سطح کار می‌توانید با استفاده از مصالح زمین را تراز کنید.

گام چهارم: ایجاد خط و خطوط

همان طور که گفتیم اپوکسی بر روی سطوح صیقلی چسبندگی ندارد، بنابراین با کمک دستگاه‌هایی بر روی سطح خطوطی ایجاد می‌شود تا قدرت چسبندگی اپوکسی را بهبود بخشد. بعد از ایجاد خطوط بایستی گرد و غبارهای حاصله را با جارو برقی صنعتی جمع کنید.

گام پنجم: بررسی مجدد رطوبت

در این مرحله مجددا باید با استفاده از رطوبت سنج، میزان رطوبت سطح کار را بررسی کنید. رطوبت سطح کار نباید بالاتر از 6 درصد باشد، رطوبت بالا باعث می‌شود بعد از مدت اندکی اپوکسی از روی سطح کار جدا شود. در این هنگام شما مجبور خواهید بود مجددا هزینه و زمان صرف کنید.

گام ششم: پرایمر زنی

پرایمر ماده‌ای رقیق است که پیش از اجرای اپوکسی از آن استفاده می‌کنند. پرایمر سوراخ‌ها و شکاف‌های زیر موجود بر سطح را برطرف می‌کند و همچنین باعث افزایش قدرت چسبندگی اپوکسی می‌شود. انجام این مرحله باید با دقت و حوصله انجام شود.

گام هفتم: الصاق طرح

در این مرحله شما می‌توانید طرح موردنظر خود را بر روی سطح کار قرار دهید. اجرای این مرحله بسیار حساس است، زیرا اگر بی‌دقت انجام شود باعث ایجاد حباب‌هایی بر روی سطح کار می‌شود. این حباب‌ها باعث به وجود آمدن مشکلات و کنده شدن و غیریکنواختی سطح کار می‌شوند.

گام هشتم: ریختن لاک

بعد از قرار دادن طرح بر روی سطح کار، شما باید سطح را از وجود هرگونه آلودگی پاک کنید. سپس لاک شفافی که مخصوص اپوکسی است را بر روی طرح بریزید. این لاک به عمق دهی طرح کمک می‌کند و باعث می‌شود تصاویر به طور قابل باوری بعد پیدا کنند.

گام نهم: اجرای اپوکسی

لایه‌‌ای از اپوکسی و هاردنر به عنوان لایه پوششی و محافظ بر روی طرح بریزید. بعد از این مرحله می‌توانید دوباره یک لایه اپوکسی را بر روی سطح اعمال کنید.

گام دهم: خشک شدن

شما با موفقیت تمام مراحل گفته شده را پشت سر گذاشتید، حال زمان آن رسیده است که به اپوکسی اجازه دهید تا خشک شود. در این هنگام نباید هیچگونه تردد و رفت و آمدی بر روی سطوح انجام گیرد.

کفپوش اپوکسی دکوراتیو کفپوش سه بعدی چیست؟ کفپوش تزئینی چیست؟ اجرای اپوکسی سه بعدی

مزایا کفپوش اپوکسی سه بعدی

کفپوش‌ اپوکسی سه بعدی دارای خصوصیات بسیاری است که به عنوان مزیت محسوب می‌شود. در این بخش برخی از مزایای این کفپوش پرطرفدار را بررسی می‌کنیم.

  • مقاوم در برابر آتش سوزی: ساختار داخلی این کفپوش به گونه‌ای طراحی شده است که در مقابل حریق به خوبی مقاومت می‌کند. از این رو در بسیاری از مکان‌ها مانند بیمارستان‌ها و کارخانه‌ها از این کفپوش استفاده می‌شود.
  • سهولت در نگهداری: این کفپوش به طور یکنواخت اجرا می‌شود و هیچگونه درز و شکافی بر روی آن وجود ندارد که باعث آلودگی شود. به دلیل وجود این ویژگی نظافت و نگهداری این نوع کفپوش به آسانی انجام می‌گیرد.
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی: در سالن کارخانه‌ها و مجتمع‌های صنعتی احتمال نفوذ مواد شیمیایی با سطح اپوکسی وجود دارد. این مواد نمی‌توانند هیچگونه آسیبی بر ساختار و سطح اپوکسی ایجاد کنند.
  • زیبایی خیره‌کننده: این کفپوش‌ها جلوی بصری زیبایی در اماکن ایجاد می‌کنند. شما می‌توانید با توجه به دکوراسیون داخلی خانه خود و با توجه به هارمونی رنگ، طرح کفپوش اپوکسی سه بعدی مناسب محیط خود را انتخاب نمایید.
  • مقرون به صرفه: قیمت کفپوش اپوکسی با توجه به هزینه اولیه و هزینه‌های نگهداری بسیار پایین و مقرون به صرفه است.

کفپوش اپوکسی سه بعدی به دلیل ایجاد جلوه بصری زیبا و دیگر ویژگی‌هایی که دارد به وفور در ساختمان‌های مسکونی و صنعتی استفاده می‌شود.برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت اپوکسی لون مراجعه کنید.

کفپوش اپوکسی
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان
بیشتر بخوانید

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

یک دیدگاه بنویسید