مقایسه کفپوش اپوکسی و بتومکس

نوشته: ساناز کمالی
7/18/2023 3:18:10 PM
بروز شده در:4/7/2024 9:30:24 AM
مقایسه کفپوش اپوکسی و بتومکس

هدف از این مقاله مقایسه دو کفپوش محبوب در میان خریداران است که دراین پست به مقایسه دو کفپوش بتومکس و اپوکسی می پردازیم .انتخاب کفپوش بادوام و مطابق با معیارهای مورد استفاده درمکان مدنظر، هیچ وقت آسان نبوده است. بسیاری از خریداران و متقاضیان استفاده از کفپوش همیشه در انتخاب کفپوش با مشکل مواجعه می شوند مخصوصا وقتی که کفپوش بادوام و مقرون به صرفه مدنظرشان باشد، انتخاب محدود می شود. اپوکسی و بتومکس دو گزینه پیشنهادی ایده آل تولید کنندگان برای مشتریان و متقاضیان کفپوش بادوام و مقرون به صرفه است که در این مقال قصد داریم مزایا و معایب این دو نوع کفپوش را به شما معرفی کنیم تا بعد از مطالعه این مقاله بهترین نوع کفپوش را با توجه به نوع کاربری و استفاده خود انتخاب کنید تا بعد از نصب و اجرا رضایت۱۰۰٪ را داشته باشید پس با ما همراه باشید.

 

اپوکسی چیست؟

اپوکسی یک نوع پلیمر است که از فعل و انفعالات و ترکیب دو  جزء اپوکساید رزین و هاردنر تشکیل می گردد به زبان ساده سطح کفپوش اپوکسی شامل چندین لایه اپوکسی است که رو کفی با حداقل دو میلی متراجرا می شود. این ماده پس از اجرا به کفپوشی سخت و بادوام تبدیل می شود و خاصیت هایی مانند یکپارچگی،نظافت آسان،مقرون به صرفه بودن، مقاوم در برابر اسید و بازها را برای ما به ارمغان می آورد و کفپوش اپوکسی در اکثر اماکن مورد استفاده قرار می گیرد مخصوصا در اماکن تجاری و مسکونی که سطحی یکدست و بادوام را برای ما ایجاد می کند که در برابر ترافیک جمعیتی مقاومت خوبی را از خود نشان می دهد و برای چندین سال متوالی به تعمیر و نگهداری نیاز ندارد که این مزیت محبوبیت آن را دو چندان کرده است.

 

بتومکس چیست؟

بتومکس نوعی بتن پولیشی که از بتن همراه با متراکم کننده شیمیایی ساخته می شود که این متراکم کننده ها سوراخ و منافذ بتن را پرمی کنند و با افزودن هاردنر و فیلتر به بتن مقاومت آن را افزایش می دهند و در مرحله بعد در اجرا، با پولیش سطح بتن به سطحی صاف و براق تبدیل می شود و در مرحله آخر بعد از تشخیص براقی مناسب، بتن گارد را به سطح بتومکس اضافه می کنیم که تا باعث دوام و استحکام آن شود.کفپوش بتومکس به دلیل مزایایی مانند مقاومت، ضد خش، قیمت مقرون به صرفه و دوام بیشتر نسبت به اپوکسی در بسیاری از اماکن به عنوان کفپوش نوین و مقرون به صرفه استفاده می شود.

تفاوت کفپوش اپوکسی و بتومکس کفپوش اپوکسی اجرای کفپوش اپوکسی

مقایسه کفپوش اپوکسی و بتومکس

ترافیک جمعیت و ترافیک ماشینی که روی کفپوش های اماکن مسکونی و تجاری وجود دارد و همینطور ترکیبات خورنده ای که در بیمارستان ها،آزمایشگاه ها و صنایع تولیدی یافت می شود، اگر کفپوش مقاومت و دوام خوبی نداشته باشد می تواند تاثیر مخربی را روی پوشش سطح بگذارد و کفپوش را تخریب کند. کفپوش های اپوکسی در برابر مواد شیمیایی، اسید و بازها مقاومت مناسبی دارند و می تواند جلوی نفوذ آنها را بگیرند و همچنین می تواند در برابر لکه روغن، لغزش و باکتری مقاوم عمل کنند. درست است که پوشش اپوکسی بادوام می باشد اما دوام آنها به نوع ضخامت اجرا و میزان تردد وسایل نقلیه و ترافیک جمعیتی بستگی دارد که اگر پوشش اپوکسی شما مناسب با نوع کاربری تان نباشد با گذشت زمان دوام کمتری خواهد داشت و تعمیر و نگهداری کفپوش بیشتر می شود و مداوم صنعت شما را دچار هزینه می کند و همینطور کفپوش اپوکسی باید سطحی که روی آن اجرا می شود به خوبی آماده سازی شود وگرنه پوشش اپوکسی به خوبی نمی چسبد و بعد از مدتی بلند می شود.بتومکس با اضافه کردن بتن گارد عایق شده و در مقابل مواد شیمیایی مقاوم می شود و طول عمربیشتری را نسبت به اپوکسی دارا می باشد. یکی از معایب بتومکس این است که رطوبت برای بتومکس مشکلاتی را ایجاد می کند که با آب بندی صحیح این مشکل نیز رفع می شود و در برابر آب مقاوم می شود و مزیای دیگر بتومکس این است که به کف اجازه تنفس داده و همین سبب افزایش بیشترطول عمر بتومکس نسبت به اپوکسی می شود پس بتومکس در برابر ترافیک جمعیت و در برابر انواع حمل بار،خش و ضربه، مقاومت بیشتری نسبت به اپوکسی دارا می باشد.

بتومکس ۱۰۰درصد نورمحیط را منعکس می کند و نسبت به اپوکسی در هزینه روشنایی صرفه جویی می شود و همینطور بعد از اجرای کفپوش اپوکسی گازهایی منتشرمی شود که عوارض مختلفی روی سلامتی دارد از تحریک جزئی و عمده پوست و چشم گرفته تا تحریک گلو و ریه ها و همچنین برای کسانی که مریضی های تنفسی دارند بسیار مضر می باشد اما بتومکس این گاز مضر را نداشته و روی محیط زیست و سلامتی انسان تاثیر مخربی نخواهد گذاشت و کفپوش بتومکس یکی از ایمن ترین کفپوش ها شناخته می شود واگر از زاویه زیبایی به مقایسه این دو نوع کفپوش بپردازیم این دو نوع کفپوش از رقبای سرسخت هم هستند.در کفپوش های بتومکس که میزان جلای سطح به مقدار پولیش و پرداخت سطح بستگی دارد علاوه بر این می توان قطعات زیبا و طرح های مختلف را در بتومکس اجرا و پیاده سازی کرد و رنگ بتن پولیشی را با ترکیب سنگدانه ها و مواد معدنی به رنگ دلخواه تبدیل کرد کفپوش اپوکسی قابلیت اجرا روی سطوح مختلف با رنگ های متفاوت را دارد و میتوان این پوشش را در طرح های کفپوش دکوراتیو دوبعدی و کفپوش سه بعدی پیاده سازی کرد اما به دلیل اینکه میزان جلا در بتومکس به میزان پولیش و پرداخت بستگی دارد و دراپوکسی اینگونه نیست جلای کمتری نسبت به بتومکس را دارا می باشد یکی از مزیت های اپوکسی نسبت به بتو مکس این هست که انعطاف پذیری بیشتری دارد و لذت بیشتری در راه رفتن به فرد منتقل می کند اما بتومکس سطح انعطاف پذیری نداشته و سخت می باشد و ایستادن طولانی مدت روی آن میتواند ناراحت کننده باشد از معایب دیگر بتو مکس می توان به رشد کپک در صورت اجرای نادرست آن و سرد بودن کفپوش اشاره داشت.

مقایسه کپوش اپوکسی و بتومکس  کفپوش بتومکس اجرای کفپوش بتومکس

کفپوش اپوکسی و بتومکس مزایای مشابه زیادی دارند که باید با توجه به نیازها و ترجیحات انتخاب شوند که در این مقاله به شناخت این دو کفپوش پرداختیم که بتوانید کفپوش مد نظرتون را با توجه به نیاز و کاربری خود انتخاب کنید برای مطالعه مقالات بیشتر به سایت اپوکسی لون مراجعه کنید.

کفپوش اپوکسی
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان
بیشتر بخوانید

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

یک دیدگاه بنویسید